Menu

Veelgestelde vragen

Ik zoek een huishoudelijke hulp

Als u een Swieber heeft geselecteerd kunt u via de site een bericht achterlaten om een eerste afspraak te maken. 

Als uw huishoudelijke hulp voor de eerste keer langskomt, is het goed om met elkaar af te spreken wat er moet gebeuren. De Swiebers hebben vaak ervaring maar u kunt zelf aangeven wat belangrijk is.

Wij screenen onze hulpen aan de hand van hun werkervaring en referenties. Elke Swieber heeft met succes bij ons een screeningproces doorlopen. Wilt u dat uw hulp een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) heeft, dan kan de hulp dit met Swieber aan Huis dit regelen.

Alle afspraken staan geregistreerd in ons administratief systeem. Als de hulp niet komt is het belangrijk dat de afspraak daarin wordt geannuleerd. Dit kunt u zelf doen of de huishoudelijke hulp. U kunt met elkaar afspreken of de werkzaamheden op een andere dag kunnen plaatsvinden. Dit zet een van beiden ook in het systeem.

Meestal bent u zelf verzekerd voor schade, via een inboedel- of opstalverzekering. Om verrassingen te voorkomen, hebben wij voor u een extra aanvullende verzekering afgesloten voor schade. Tot 125 euro is dit voor eigen risico. Veiligheid is voor ons belangrijk. Hiermee bent u en de Swieber extra verzekerd voor aansprakelijkheidsschades tijdens werkzaamheden bij u thuis.

Iedereen kan een Swieber aanvragen. We werken het meest voor senioren en mensen met een beperking.

Als u niet tevreden bent met uw Swieber dan kunt u via ons systeem opnieuw een zoekopdracht aanmaken. U kunt ons hiervan per e-mail [info@swieberaanhuis.nl] op de hoogte stellen.

Swieber aan Huis zal alle moeite doen om u zo snel mogelijk van een Swieber te voorzien. Wij werken met een grote groep huishoudelijke hulpen door het land. Woont u in een gebied waar nog weinig hulpen zijn dan kan het iets langer duren.

Betalingen

Nee, in het uurloon van de Swieber zitten vakantiegeld en vakantieuren inbegrepen. Dat geldt ook voor doorbetaling bij kort verzuim door ziekte. U betaalt dus per gewerkt uur.

Als u  een een week voor de afspraak afzegt, hoeft u niet te betalen. Een afspraak afzeggen kan  eenvoudig via het systeem. U moet daarvoor wel inloggen.

De betaling vindt twee wekelijks plaats. Wij brengen de gewerkte uren van de Swieber achteraf in rekening. U ontvangt van ons elke twee weken een factuur via automatische incasso. Uw hulp krijgt dus elke veertien dagen betaalt.  Als u inlogt kun u eenvoudig zelf het rekeningnummer voor de automatische incasso invoeren.

Nee. U ontvangt van ons elke twee weken een factuur die wij via automatische incasso, waarvoor u ons gemachtigd heeft, incasseren. U ontvangt twee keer per maand  een overzicht van de betaling die u gedaan heeft aan Swieber aan Huis. Swieber aan Huis zorgt voor een stipte betaling aan uw hulp.

Elke Swieber bepaalt zelf het uurloon. U ziet dat staan bij de selectie van de Swiebers die ons systeem voor u heeft aangemaakt.

Elke Swieber mag zelf het uurtarief bepalen. In dat uurloon zitten onder meer reiskosten, vakantiedagen en vakantieuren. Ook zit in het uurloon een kleine vergoeding van 15% voor onze diensten zoals de facturatie en financiele administratie.

Nee. Swieber aan Huis werkt onder de rijksoverheid regeling Dienstverlening aan Huis. Volgens deze regeling bent u in praktische zin wel opdrachtgever maar wordt u geen werkgever van de huishoudelijke hulp. U hoeft ook niet rechtstreeks aan de hulp te betalen, maar ontvangt twee wekelijks een factuur van Swieber aan Huis. Swieber aan Huis zorgt voor de betaling aan de hulp.

Nee, een Swieber werkt officieel wit en moet dus ook zelf aangifte doen bij de Belastingdienst. 

Nee, u bent geen inschrijf- of bemiddelingskosten kwijt voor een Swieber.

Ik wil een Swieber worden

Als Swieber bepaal je zelf hoeveel je verdient. Tijdens het kennismakingsgesprek met Swieber aan Huis kunnen we je adviseren over de hoogte van het tarief. Je betaalt geen vergoeding voor het gebruik van het platform. Onze service- en verzekeringskosten brengen wij in rekening bij de cliënt.

Wij kunnen je tijdens het kennismakingsgesprek adviseren over een uurtarief. Maar uiteindelijk ben jij degene die het bepaalt. Als je met jouw opgegeven tarief weinig aanvragen krijgt, kan dat misschien komen omdat je te duur bent. Krijg je juist veel aanvragen? Dan kan je misschien meer verdienen door je uurtarief iets te verhogen. Het uurtarief mag je altijd veranderen.

Als hulp ben je niet aansprakelijk voor schade die je per ongeluk tijdens je werk veroorzaakt. Cliënten zijn hiervoor verzekerd en Swieber aan Huis heeft een extra verzekering hiervoor afgesloten.  Wel adviseren je om een WA-verzekering af te sluiten. Tip: geef het zo snel mogelijk door aan de klant als je schade hebt veroorzaakt.

Je uren staan standaard geregistreerd in jouw eigen werkomgeving in ons systeem. Als je een keer in overleg meer of minder uren werkt dan kan je dit aanpassen door in te loggen in je eigen werkomgeving.

Je krijgt elke twee weken uitbetaald. Twee wekelijks verwerken wij de goedgekeurde uren. Binnen enkele dagen ontvang jij het geld.

Je werkt op basis van de regeling Dienstverlening aan Huis. Op basis van deze regeling wordt er niet vooraf inkomstenbelasting ingehouden op je loon, maar moet  je zelf aan het einde van het jaar aangifte te doen bij de Belastingdienst onder de rubriek ‘inkomsten uit overig werk’.

Als huishoudelijke hulp werk je niet bij Swieber aan Huis in loondienst. Dit komt omdat de huishoudelijke werkzaamheden onder de regeling Dienstverlening aan Huis vallen. Er is dus geen sprake van een dienstverband met Swieber aan Huis. Daarom krijg je van Swieber aan Huis ook geen loonstrookjes en jaaropgaven.

Ja. Je werkt niet in loondienst bij Swieber aan Huis, maar verdient wel geld. Jouw verdiensten vallen onder de regeling Dienstverlening aan Huis. Die geef je op in de categorie ‘inkomsten uit overig werk’.

Je werkt onder de regeling Dienstverlening aan Huis. Bij die regeling ben je niet automatisch verzekerd voor ZW en WW. Je kunt een verzekering aanvragen voor inkomstenverlies na de eerste zes weken. Dit doe je op de webiste van het UWV.

Account

Zowel opdrachtgevers die een Swieber zoeken als Swiebers hebben een gebruikersaccount nodig om ons platform te kunnen gebruiken. Om gebruik te kunnen maken van ons platform heeft u een gebruikersaccount nodig. Met een gebruikersaccount is het mogelijk zelfstandig te boeken, afspraken te verzetten en/of annuleren of een nieuwe Swieber te zoeken. Via uw account kunt u ook de facturen en overzichten bekijken en gegevens wijzigen.

Klik op de login pagina op 'wachtwoord vergeten'. Vul vervolgens het juist e-mailadres in en klik op 'verander wachtwoord'. Wij sturen direct een e-mail met instructies om het wachtwoord te veranderen.

Geen e-mail ontvangen? Dan kan het zijn dat deze in de spam is beland. Stuur dan een e-mail naar info@swieberaanhuis.nl., dan helpen wij verder.

Staat je vraag er niet bij?

Staat je vraag er niet bij?

+(31)085 - 760 07 81

Elke werkdag bereikbaar 8:30 - 17:00 uur

E-mail ons

Snel antwoord op je vraag!

Maak nu je eigen profiel aan!

Meer dan 300 mensen gingen je voor. Een gepaste screening wordt door ons direct euismod eros eu enim imperdiet, nec pretium lacus euismod. Integer a dolor nibh

We gebruiken cookies op deze website.